Deena Zaidi وبلاگ‌نویس در حوزه تکنولوژی مطلبی در مورد بات جدید استارباکس و فواید آن در سایت چت بات‌مگزین منتشر کرده که ترجمه آن را در زیر می‌خوانید:


شما به زودی قهوه استارباکستان را از طریق یک بات سفارش می‌دهید.

چت بات استارباکس که برروی اپلیکیشن Starbucks My barista App آغاز به کار کرده‌است به استفاده کنندگان این امکان را می‌دهد که از صف طولانی قهوه صبح از طریق پیام متنی یا صوتی راحت شوند.

خبر چت بات استارباکس امسال منتشر شد و هدف آنها حرکت در جهت دیجیتال کردن هرچه بیشتر سرویس است.

این شرکت به سمت استفاده از تکنولوژی برای بسیاری از سفارشات خود اقدام کرده‌است. این اپلیکیشن به استفاده کنندگان اجازه می‌دهد که جایزه‌هایی بر اساس میزان بازدید از فروشگاه کسب کنند. این نکته می‌تواند برای خرید غذا، نوشیدنی و … در مغازه استفاده شود.

تاکنون استارباکس روشن کرده‌است که این اپلیکیشن My barista برای نزدیک به ۱۰۰۰ کاربر در نسخه آزمایشی بتا در دسترس خواهد بود.اولین غول پرفروش قهوه در سیاتل قصد دارد این اپلیکیشن را برای IOS منتشر کند،و پس از آن نسخه‌ای برای تلفن‌های اندرویید منتشر کند. این شرکت قصد دارد در جهت آسان‌تر کردن سفارش قهوه با ‌Amazon Alexa ادغام شود. این بدان معناست که مشتریان می‌توانند با Amazon Alexa صحبت کنند و نوشیدنی مورد علاقشان را سفارش دهند.

چنین راحتی، مشتریان را قادر می‌سازد به کارهای دیگرشان برسند در حالی که نوشیدنیشان در حال آماده شدن در جایی است که از طریق اپلیکیشن انتخاب کرده‌اند. استارباکس همچنان متعهد به ارائه قهوه با سرعت دیجیتالی است و با دستیار صوتی تقاضای زیادی خواهد داشت، این حرکت می‌تواند یک موج جدید و جالب فناوری را به صنعت قهوه وارد کند. اپلیکیشن My Starbucks Barista App توسط هوش مصنوعی در دسامبر ۲۰۱۶ در استراتژی برنامه ۵ ساله استارباکس به نمایش گذاشته شد.

استارباکس هم اکنون ۸ میلیون مشتری با پرداخت موبایلی دارد که یکی از ۳ تا سفارش از طریق موبایل و پرداخت آنلاین است. از این رو بات می‌تواند سفارش گرفتن را ساده‌تر کند و برای مشتری هم ساده‌تر باشد و علاوه بر آن یک جریان درآمد تازه برای شرکت قهوه ایجاد کند.

در برنامه رشد ۵ ساله استارباکس مدیرعامل این مجموعه Kevin Johnson میگوید:

My Starbucks Barista App توسط پیشگامان هوش مصنوعی طراحی شده است. در اپلیکیشن موبایل استارباکس مشتریان می‌توانند مکان سفارششان را از طریق پیام صوتی یا متنی مشخص کنند، تحویل با سرعت بی‌نظیر و راحتی باعث افزایش  وفاداری مشتری و مشارکت و گسترش بیشتر دسترسی به اپلیکیشن استارباکس می‌شود.

قسمت جالب این بات این است که چت‌بات می‌تواند مشتری را براساس عادات و سلیقه‌اش بر مبنای سفارشات قبلی ارزیابی کند.