Bruno Pimentel Teixeira متخصص «رسانه، اطلاعات و فرهنگ» در مرکز تحقیقاتی آمریکای لاتین مطلبی در چت‌بات مگزین درمورد استفاده هنر و هنرمندان از چت‌بات‌ها منتشر کرده  که ترجمه آن را در زیر می‌خوانید:


چت بات ها بیشتر از کانال‌های پیام‌رسان فوری یا جستجوگر کاربران در موبایل‌ها هستند. آنها پتانسیل بالایی برای استفاده در حوزه‌هایی که حتی فکرشم نمی‌کنید دارند.

زمانی که تکنولوژی و فرهنگ را ترکیب می‌کنیم، می‌توانیم راه یادگیری، و بیشتر از آن، می‌توانیم توانایی انسان‌ها را در فهم و درک دنیا تغییر دهیم. برای مثال در موزه the Pinacoteca de São Paulo بازدیدکنندگان با گرفتن هدفون و گوشی‌های هوشمند می‌توانند با بعضی از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها صحبت کنند. در حالی که بازدیدکنندگان در این موزه هنرهای بصری برزیل راه می‌روند وقتی به یک اثر اینتراکتیو نزدیک می‌شوند نوتیفیکیشن دریافت می‌کنند و تشویق می‌شوند تا درمورد اثری که به آن نزدیک هستند سوال بپرسند.

به کمک چت بات ها بازدیدکنندگان بویسله گوشی‌های هوشمند می‌توانند درمورد اثر هنری سوال بپرسند. با این روش امکان اینکه سوالات متنوعی بپرسند فراهم می‌شود: از سوالات ساده مثل بیوگرافی مختصر یا تکنیکی که توسط نقاش استفاده شده تا حتی سوالات پیچیده و غیرعادی مثل اجزا صحنه یا سبک هنرمند.

بعضی از مردم می‌توانند تعامل بات‌ها و هنر را بپذیرند ولی در سمت دیگر بعضی از متقدان معاصر به کل این ایده را رد می‌کنند.

این رابطه پیچیده هنرهای بصری و بات‌ها، بزرگسالان، کودکان، افراد عادی و متخصصین را قادر ساخته تا یک تجربه راضی کننده از اتمسفر آنالوگ ارائه شده در موزه Pinacoteca داشته باشند.

این شاید درخواستی برای افرادی که هیچ‌وقت به فرهنگ علاقه‌مند نبودند باشد، بر اساس تحقیقی که توسط مرکز تحقیقاتی علم اقتصاد کاربردی (IPea) در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، ۷۰٪ مردم برزیل تا به حال به موزه نرفته‌اند.

موضوعاتی مثل هوش مصنوهی و Machine Learning که امروزه در زمینه کسب و کارها بسیار مطرح است، شروع کرده‌است بیشتر و بیشتر در خانه‌های ما وارد شدن و جایی که یادگیری رخ می‌دهد،مثل موزه‌ها و مراکز فرهنگی‌، چرا در وارد نشود؟

معمولا اولین مورد از مثال‌های پردازش زبان طبیعی ‌(NLP) و چت‌بات‌ها استفاده کسب و کارها است، ولی در این مثال می‌فهمیم چگونه بات ‌ها می‌توانند بیشتر از کانال‌های پیام‌رسان فوری یا جستجوگر کاربران در موبایل باشند. می‌توانند مسیر ما را در یادگیری تغییر دهند و بیشتر از آن، رشد انسان‌ها را فراهم کنند.

بات ها می‌توانند توانایی ما را برای فهم یک محیط حقیقی و جهان توسعه دهند. برای مثال، آنها یک محدوده جدید از فرصت‌هایی که به پروژه‌های موجود در موزه کمک می‌کند می‌سازند و به ابزاری مهم برای مجهز کردن بازدیدکنندگان با تجربیات متفاوت در ارتباط با آثار هنری تبدیل شوند و در افزایش توجه مردم به هنر مشارکت کنند.