یکی از بخش‌های جذاب الکامپ ۹۶ رقابت میان استارتاپ‌های حاضر در این نمایشگاه در مسابقه الکام استارز بود. در این رقابت هر تیم، ۲ دقیقه برای معرفی فعالیت‌های خود در برابر داوران وقت داشت. داورانی که بخشی از آنها منتور و بخشی دیگر از کارآفرینان و مدیران موفق بودند. داوران پرسش‌هایی از تعداد کاربران، مدل درآمدی، تعداد اعضای تیم و نحوه بازاریابی از شرکت کنندگان مطرح می‌کردند و در نهایت بر اساس پاسخ شرکت‌کنندگان و بررسی ایده و فعالیت‌های آنها نمراتی را به هر تیم اختصاص داده و استارتاپ برتر مشخص می‌شد.

«تحلیل ارتباط» نیز در این مسابقه با معرفی بات تلگرام «حرف به من» شرکت کرد که با رای داوران محترم رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، ۲۰ استارتاپ برتر الکام استارز ۹۶ عبارتند از: نواک، بازار آنلاین خدمات استادکار، موزرا، برکت، لوکز، لینکپ، خانه داران و نولا، ویزلاک، چوبید، ردکالا، تحلیل ارتباط برنا، کامنت ماینر، پیاده، کیف پول شخصی نیوُ، ابر آروان، اسمارت وای‌فای، دیاگ، می‌بریم، کتابخوان الکترونیک خوانا و شباویز.


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به سه استارتاپ نخست این رقابت تنگاتنگ که موفق به کسب بالاترین امتیاز از سوی داوران شدند، جوایز ویژه ای اهدا خواهد شد و همینطور جوایزی برای هفت استارتاپ بعدی در نظر گرفته شده است.