هفته گذشته که برای خدمات مشتریان از سیستم چت یک وبسایت استفاده می‌کردم یک نکته عجیب را متوجه شدم:

نمیتوانستم تشخیس بدهم که دارم با یک انسان صحبت میکنم یا یک ربات!

قبل از ۲۰۱۷ تصور من از بات‌ها _ چت بات‌ها بخصوص _ رباتیک بود و نمیتوانستند کمکی که به عنوان یک انسان نیاز داشته‌ام را فراهم کنند. ولی الان، میدانم که چت بات ها آینده بازاریابی هستند و شما هم ممکن است همینطور فکر کنید. بیشتر برندها از چت بات ها برای بازاریابی، فروش و خدمان مشتریان استفاده میکنند.

Why 2017 is the year of bots

چرا امسال سال بات‌ها است؟

۱-فهم زبان طبیعی پیشرفت کرده است.

پیشرفت فهم زبان طبیعی، چت بات ها را بیشتر شبیه به انسان‌ها کرده است که باعث شده ۲۰۱۷ زمان ایده‌آلی برای گسترش یافتن چت بات ها برای پاسخ به یک سوال و عرضه اطلاعات بشود.

۲-انتظارات خدمات مشتریان تغییر کرده است.

امروزه راضی نگه داشتن مشتریان بسیار سخت‌تر از گذشته شده است زیرا مشتریان انتخاب‌های بیشتری از قبل در حوزه رقاببی شما دارند و به جای اینکه چند ساعت  پشت خط صبر کنند و مکررا اطلاعاتشان را تکرار کنند کمکی می‌خواهند که برای قرن ۲۱ طراحی شده است.

امروزه بات ها میتوانند متن را درک کنند و از دیتاها برای اطلاعاتی که مردم نیاز دارند بدست بیاورند استفاده کنند و بیشتر دوست دارند از بات‌ها برای گرفتن کمکی که نیاز دارند استفاده کنند — آنها سریع، کارا و به همان اندازه‌ای که برای کمک نیاز هست مفید هستند.

۳-چت بات ها  میتوانند کار شما را ساده‌تر کنند.

بات‌ها امروزه میتوانند به سوالات متداول پاسخ دهند، new leads را کنترل کنند و حتی محتواها را پخش کنند. بات ها میتوانند عملیات‌هایی که انسان باید مکررا انجام دهد را خودکار انجام بدهد. — ذخیره کردن زمان و منابع ارزشمند.

۴-چت بات ها میتوانند از اطلاعاتی که دارید برای شخصی سازی بازاریابی شما استفاده کنند.

کلید بازاریابی خوب شخصی بودن آن است. بات‌ها میتوانند به شما کمک کنند اطلاعاتی که قبلا در مورد چشم‌انداز و مشتریان جمع‌آوری کرده‌اید تجزیه و تحلیل کنند تا برای آنها ایمیل‌های سفارشی ارسال کنند تا زمینه‌های مفیدی درمورد تماس‌ها داشته باشید.

۵-چت بات ها آسان‌تر از همیشه برای خلق و گسترش.

با کمک رهبران ساخت ربات‌ها شما مجبور نیستید خودتان برای شناسایی ربات‌ها تلاش کنید.– آسان‌تر است هرجایی از سایتتان بات‌ها را گسترش بدهید تا برای رسیدن به اهدافتان به شما کمک کنند.

 

منبع: HubSpot